دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله

دانلود جزوه، پروژه، پایان نامه، مقاله، تحقیق، طرح توجیهی، آموزشی، نمونه سوال و ...

دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله

دانلود جزوه، پروژه، پایان نامه، مقاله، تحقیق، طرح توجیهی، آموزشی، نمونه سوال و ...

آشنایی با انواع فیوز ها و نحوه حفاظت از مدارهای الکتریکی

آشنایی با انواع فیوز ها و نحوه حفاظت از مدارهای الکتریکی


آشنایی با انواع فیوز ها و نحوه حفاظت از مدارهای الکتریکی

چکیده: فیوز چیست؟ فیوز معمولا از یک تیوب سرامیکی تشکیل شده که آلیاژی از جنس نقره یا مس از وسط آن عبور می کند و اطراف آن با کوارتز یا سیلیس پر می شود ،المان مرکزی فیوز به گونه ای طراحی شده است که اجازه عبور جریانهای مجاز را می دهد و به این ترتیب فیوز از عبور جریانهای اضافی و خطا جلوگیری می کند.

تعاریفی از فیوز و کاربرد واهمیت آن که این توضیحات عبارتند از:فیوز چیست؟

اتصال کوتاه چیست؟

مفهوم بار اضافی به چه معنا می باشد

فیوز اتو ماتیک یا آلفا

فیوزهای کتابی یا مینیاتوری

ساختار آن عبارت است از

نحوه عملکرد

انواع فیوزها از نظر ساختار

و ...

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 9


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


سیستم اتصال زمین


سیستم اتصال زمین


سیستم اتصال زمین

قسمت های بیان شده در این فایل همراه عکس عبارتند از :

  • 1. الکترود زمین
  • 2. جرم کلی زمین
  • 3. مقاومت اتصال زمین یا مقاومت زمین
  • 4. تأسیسات الکتریکی
  • 5. تجهیزات الکتریکی
  • 6. بدنه هادی
  • 5. تجهیزات الکتریکی
  • 7. هادی بیگانه
  • 8. برق دار
  • 9. هادی خنثی (نول)
  • 10. هادی حفاظتی (هادی اتصال زمین
  • 2. کلیات
  • 2 . استانداردها و مشخصات فنی سیستم اتصال زمین
  • 15-4-3. نصب هادی های اتصال زمین
  • 15-2-6. مشخصات هادی های سیستم اتصال زمین
  • 4. مشخصات انواع الکترودهای اتصال زمین
  • و فرمولهای محاسبات چاه ارت و عکسهای آن ...
...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 24


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


مقاله رشته ی مکانیک کمک فنر

مقاله رشته ی مکانیک کمک فنر


مقاله رشته ی مکانیک کمک فنر

مقاله ی مربوط به رشته ی مکانیک خودرو می باشد در 184 صفحه  شامل مقدمه و تاریخچه ی کمک فنر و با متن و توضیحات خیلی دقیق در مورد فنر.

چکیده: آثار بوجود آمدن سیستم تعلیق به بیش از پنج هزار سال پیش به سومریان می رسد و از هنگامی شروع می شود که چرخ اختراع گردید و از آن وقت تا به امروز سیر تکاملی خود را طی کرد. مجسمه  زیر با قدمت سه الی چهار هزار سال پیش از سرزمین هند از این کشف مهم خبر می دهد. در کشور خود ما نیز در تخت جمشید گوشه ای از این اختراع مربوط به 2500  سال پیش دیده می شود. ایرانیان اولین مردمانی بودند که چرخ را بهینه کرده و بر آن "آج" زدند.  در طی این پنج هزار سال این سیستم دچار تحولات زیادی شده است تا بصورت مدرن امروزی در آمده است. در قرن هشتم بعد از میلاد سیستم تعلیق با زنجیر آهنی اختراع گردید. پس از آن سیستم تعلیق فنری بر روی درشکه ها به وجود آمد. فنر تا حدودی می توانست ضربات ناشی از دست انداز ها را بگیرد، ولی با بالا رفتن سرعت وسایل نقیله سیستم دیگر کاملا راحت و متعادل نبود.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 184


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید